خدمات استراتژی بازاریابی عبارتند از مجموعهای از فعالیتها و راهبردها که توسط متخصصان بازاریابی ارائه میشوند تا برندها و شرکتها به بهبود عملکرد بازاریابی خود برسند. این خدمات هدف دارند با تحلیل بازار، رقبا، مشتریان و عوامل محیطی، یک استراتژی بازاریابی مناسب و توجیهپذیر را برای سازمانها تدوین کنند. در زیر توضیحاتی در مورد خدمات استراتژی بازاریابی آورده شده است:
تحلیل بازار و رقبا:
بررسی بازارهای هدف و اطلاعات مرتبط با آنها.
تحلیل رقبا و نقاط ضعف و قوت آنها.
تعیین هدف و نقاط قوت برند:
مشخص کردن اهداف کوتاه و بلندمدت بازاریابی.
شناسایی نقاط قوت و مزایای رقابتی برند.
شناسایی مخاطرات و فرصتها:
تشخیص عوامل خطرناک و فرصتهای محیطی و بازاریابی.
طراحی راهکارهای مدیریت ریسک و بهرهبرداری از فرصتها.
تدوین استراتژی بازاریابی:
ایجاد راهبردهای بازاریابی با تاکید بر تبلیغات، قیمتگذاری، محصول و توزیع.
ارائه طرح عمل مفصل برای دستیابی به اهداف.
تعیین میزان بودجه و اجرای استراتژی:
تخصیص منابع مالی بهطور اثربخش به هر عنصر از استراتژی.
اجرای کمپینها و برنامههای بازاریابی.
اندازهگیری و ارزیابی:
ارزیابی عملکرد استراتژی و مقایسه با اهداف.
تصحیح استراتژی بر اساس بازخورد و دادههای به دست آمده.
خدمات استراتژی بازاریابی به سازمانها کمک میکنند تا با بهرهگیری از رویکردها و تکنیکهای بهروز، در مسیر رشد و موفقیت پیش بروند.